Miten asuntoja tulisi markkinoida?

Miten asuntoja tulisi markkinoida?
Laadukas visuaalinen materiaali, laaja näkyvyys oikeissa kanavissa ja modernit työkalut varmistavat, että asuntosi herättää kiinnostusta ja saa tarjouksia.
Tehokas asuntomarkkinointi: Parhaaksi todetut käytännöt
Markkinointi ja sen parhaat käytännöt kehittyvät jatkuvasti – myös kiinteistönvälitysalalla. Jos haluat saada kodistasi parhaan mahdollisen hinnan ja löytää ostajan nopeasti, kannattaa panostaa tehokkaaseen ja nykyaikaiseen markkinointiin.
Kokosimme tähän blogiin selkeät vinkit, joiden avulla varmistat, että asuntosi houkuttelee ostajia ja synnyttää kilpailua – juuri sitä, mikä tuo parhaan hinnan.

Panosta markkinointimateriaaleihin
Kokonaisuus, joka erottuu joukosta herättää ostajien mielenkiinnon. Tässä apunasi ovat ammattivalokuvaus, myyntistailaus ja -kalustus sekä laadukaat myyntiesitteet.
Myös muun myyntimateriaalin (kohteen asiakirjat) tulee olla kunnossa, jotta ostajien ostopäätös helpottuu.
Suosi moderneja myyntityökaluja, kuten 3D-virtuaaliesitys (Matterport) ja asuntoesittelyvideo.
Ostajien on helpompi hahmottaa kokonaisuus 3D-virtuaalin tai asuntoesittelyvideon avulla ja tämä taas helpottaa ostopäätöksen tekoa.
Valitse tehokkaat markkinointikanavat
Perinteisestä lehti-ilmoittelusta on siirrytty yhä vahvemmin digitaalisiin kanaviin. Tänään suosituimmat myyntialustat ovat Etuovi ja Oikotie, mutta tehokas markkinointi ei rajoitu niihin.
Sosiaalinen media, kuten Facebook ja Instagram, tavoittaa nopeasti laajoja yleisöjä – erityisesti niitä, jotka eivät aktiivisesti etsi asuntoa mutta voivat kiinnostua oikeasta kohteesta oikeaan aikaan.
Tiesitkö?
Sosiaalinen media tavoittaa jopa neljä kertaa enemmän passiivisia ostajia kuin Oikotie aktiivisia ostajia.
Laajimman näkyvyyden varmistamiseksi ilmoituksesi tulee näkyä useissa kanavissa. Lisäksi esimerkiksi suoramarkkinointi (ns. laputus) toimii hyvin lähialueilla, naapurustossa tai omassa taloyhtiössä – se tavoittaa ne, jotka jo tuntevat ympäristön ja voivat suositella kotiasi eteenpäin.
Älä unohda Huutokaupat.com-palvelua – se tavoittaa kokonaan uuden yleisön, ja monesti huutokauppojen kautta tarjoukset nousevat markkinahinnan tasolle tai jopa sen yli.
Automaatio tehostaa myyntiä ja ostokokemusta
Sujuvan kaupan lupaus vaikuttaa ostopäätökseen ja Roofilla teemme tiedonsaannista ja tarjouksen jättämisestä helppoa.
Automaatio-työkalujemme avulla potentiaalinen ostaja voi tutustua kohteen tietoihin jo ennen näyttöä ja jättää ostotarjouksen näytön jälkeen helposti verkossa. Aktiivinen yhteydenpito ja yksityisnäyttöjen suosiminen tarjoaa ostajalle kaiken tarvittavan tiedon helppoa ja perusteellista päätöksentekoa varten.
Tutustu myyntikonseptiimme lisää tästä!
Ota yhteyttä
Haluaisitko tavata meidät tai kysyä lisätietoa? Laita viestiä, niin otamme yhteyttä.